We verheugen ons in een groeiend aantal vrijwilligers. Daar zijn we heel blij mee, want er is zoveel werk te verzetten! Dank aan al die vrijwilligers die hun tijd en vaak ook middelen aanwenden om de verwilderde zwerfkatten te helpen.

MIEKE GUSINU

Mieke Gusinu is vanaf het begin betrokken geweest bij Stichting Zwerfkatten Nederland. Mieke is onze vaste vrijwilliger bij het bemensen van allerlei marktkramen: van tochtige buitenplekken als de Geffense Plas tot warme gangen bij een congres of symposium. Ze is geweldig met het bedenken van allerlei leuke activiteiten voor jong en oud zoals de enveloppenloterij en de grabbelton met altijd de prijs die het kind wenst. Mieke is getrouwd met een Sardijnse man, heeft twee kinderen, drie kleinkinderen, twee katten en een hond. Door de vakanties is Mieke in aanraking gekomen met de zwerfdierenproblematiek - reden voor haar om ook in Nederland een steentje bij te dragen.

MONIQUE DE KRUIJK

Monique de Kruijk is sinds oktober 2018 vrijwilliger van Stichting Zwerfkatten Nederland. Zij is coördinator van de provincie Utrecht en houdt contact met de zwerfkattenorganisaties in deze provincie. Monique is 46 jaar, getrouwd en moeder van 2 kinderen, Daimy en Sem. Zij woont met haar 2 katten en 2 honden in het mooie Vianen (UT). Na bijna 25 als zelfstandige kapster gewerkt te hebben heeft Monique na een fantastische rondreis door Thailand het roer in mei 2018 omgegooid. Deze reis heeft haar door zijn cultuur doen beseffen hetgeen te doen waar je hart ligt. In Monique's geval is dat het dierenwelzijn en in het bijzonder de kat! Monique is gastgezin voor zwerfkittens bij de Stichting Superkatten en ze heeft zich aangesloten bij Stichting Zwerfkatten Nederland met als doel in 2040 een zwerfkattenvrij Nederland! Naast deze uitdagingen werkt ze een paar uur per week als kapster. Monique is als coördinator te bereiken via tel. nr. 085 0778 410.

MARIANNE INGWERSEN

Marianne werkt bij Stichting Zwerfkatten Nederland sinds 2020.  Als vrijwilliger heeft Marianne alle fijne kneepjes van het vangvak geleerd. En dat is een stuk lastiger dan gedacht, omdat het bij vangacties niet alleen gaat om het vangen van de schuwe katten, maar ook om de af en toe knap ingewikkelde omgang met alle mensen die je tegenkomt. Het gaat dan om overtuigen dat de vangactie nodig is om de katten te helpen en dat ze daar beter van worden maar ook soms om het overhalen van mensen die het 'normaal' vinden dat hun kittens dood gaan door ziekte of door aanrijdingen. Marianne heeft het vak uitstekend geleerd en nu is Marianne onze  coördinator vangacties. Dat houdt in dat Marianne de 'centrale' is voor alle aangemelde vangacties. Ze inventariseert de hulpvraag, doet de praktijkverkenning alvorens er gevangen gaat worden en vervolgens organiseert en coördineert ze de vangacties in de praktijk. Marianne leidt nieuwe vrijwilligers op tot volleerde vangers.

Meldingen van vangacties kan via de mail op:

 melding@stichtingzwerfkattennederland.nl

of per telefoon op telefoonnummer