We verheugen ons in een groeiend aantal vrijwilligers. Daar zijn we heel blij mee, want er is zoveel werk te verzetten! Dank aan al die vrijwilligers die hun tijd en vaak ook middelen aanwenden om de verwilderde zwerfkatten te helpen.

MIRANDA HEIJDRA

Er zijn veel mensen actief voor Stichting Zwerfkatten Nederland 'achter de coulissen'. Onze meest actieve vrijwilliger en grootste promotor en fan is Miranda Heijdra. Miranda staat niet graag in het zonnetje en laat zich alleen fotograferen als ze aan het werk is - zoals hiernaast. Miranda is altijd bereid om samen te werken en te gaan voor het grotere geheel. Ze staat klaar om samen oplossingen te zoeken, creatief mee te denken, positief kritische feedback te geven en werkelijk overal in te springen waar nodig. Zelden zie je iemand die zo volledig haar leven wijdt aan zwerfkatten. Miranda is voorzitter van Stichting Superkatten -een organisatie die actief is op zwerfkattengebied in Gelderland (Hellouw) en jaarlijks meer en meer en meer zwerfkatten en -kittens helpt. We zijn trots en dankbaar dat Miranda ons steunt. Om met haar eigen stichting te spreken: SUPER-MIRANDA!

MIEKE GUSINU

Mieke Gusinu is vanaf het begin betrokken geweest bij Stichting Zwerfkatten Nederland. Mieke is onze vaste vrijwilliger bij het bemensen van allerlei marktkramen: van tochtige buitenplekken als de Geffense Plas tot warme gangen bij een congres of symposium. Ze is geweldig met het bedenken van allerlei leuke activiteiten voor jong en oud zoals de enveloppenloterij en de grabbelton met altijd de prijs die het kind wenst. Mieke is getrouwd met een Sardijnse man, heeft twee kinderen, drie kleinkinderen, twee katten en een hond. Door de vakanties is Mieke in aanraking gekomen met de zwerfdierenproblematiek - reden voor haar om ook in Nederland een steentje bij te dragen.

FARIEL VERMEULEN

Fariel heeft een prachtige dochter en twee katten waar ze alles voor doet (kom niet aan haar dochter of katten!).

Fariel heeft sinds oktober 2018 een niet geringe taak bij Stichting Zwerfkatten Nederland: ze heeft Instagram onder haar hoede genomen. Instagram is begin oktober nog helemaal onontwikkeld, moet volledig worden opgebouwd en heeft nog amper volgers. Fariel heeft haar tanden in dit project gezet en gaat er helemaal voor. Gestructureerd als ze is, heeft ze de ambitieuze doelstelling bepaald om eind 2018 zo'n 500 volgers te hebben. Ze plaatst daartoe prachtige (geen akelige) foto's van allerlei Nederlandse zwerfkatten op Instagram.

Nieuwsgierig geworden en/of foto's delen?

Kijk op het Instagramaccount Zwerfkattennl en like het account van Stichting Zwerfkatten Nederland!

LISA KLOMPENHOUWER

Lisa Klompenhouwer is bijzonder actief op het gebied van dieren in zijn algemeen en katten in het bijzonder. Lisa is een echte speurneus en dat is perfect voor de activiteiten die ze doet: het uitpluizen en nazoeken van allerlei gegevens en vervolgens de bevindingen op een rijtje zetten. Dat is heel handig bij allerlei lobby-activiteiten op gemeentelijk, provinciaal en landelijk niveau. Een echte werkvoorbereider - wat ons enorm helpt bij onze lobby voor de zwerfkatten! Lisa is sinds oktober 2018 actief geworden bij ons - naast al haar andere activiteiten op praktisch en politiek niveau - van schoonmaken en bijrijder in een kattenopvang tot werkvoorbereider bij een politieke partij.

MONIQUE DE KRUIJK

Monique de Kruijk is sinds oktober 2018 vrijwilliger van Stichting Zwerfkatten Nederland. Zij is coordinator van de provincie Utrecht en houdt contact met de zwerfkattenorganisaties in deze provincie. Monique is 44 jaar, getrouwd en moeder van 2 kinderen. Daimy van 22 en Sem van 19 jaar. Zij woont met haar 2 katten en 2 honden in het mooie Vianen (UT). Na bijna 25 als zelfstandige kapster gewerkt te hebben heeft Monique na een fantastische rondreis door Thailand het roer in mei 2018 omgegooid. Deze reis heeft haar door zijn cultuur doen beseffen het gene te doen waar je hart ligt. In Monique's geval is dat het dierenwelzijn en in het bijzonder de kat! Monique is gastgezin voor zwerfkittens bij de Stichting Superkatten en ze heeft zich aangesloten bij Stichting Zwerfkatten Nederland met als doel in 2040 een zwerfkattenvrij Nederland! Naast deze uitdagingen werkt ze een paar uur per week als kapster.

RACHEL VAN ZESSEN

Rachel versterkt de vrijwilligersploeg sinds oktober 2018. Zij heeft een achtergrond vanuit Amivedi, waar zij jarenlang meldpunt is geweest voor twee regio's. Zo kwam zij in contact met Stichting Superkatten en is bij deze zwerfkatten-stichting op meerdere terreinen actief. Rachel van Zessen is getrouwd, moeder van twee tieners en baasje van Toby (teckel) en Lola (boerenfox).

Rachel heeft als vrijwilligerstaak de inventarisatie van meldingen van bejaagde en verdwenen (gechipte) zwerfkatten van 2015 tot nu op zich genomen en rubriceert binnengekomen meldingen. Rachel's droom (met die van vele vrijwilligers):          een zwerfkatten vrij Nederland - samen staan we sterk!

Rachel (midden) met dochter en Piet Hellemans (Beestengeluk).

GRIETJE LOOTSMA

Grietje Lootsma is 54 jaar, getrouwd en ze heeft twee katten die haar alles zijn! Grietje is in het bezit van een chipreader en ze kan dan ook regelmatig verdwaalde katten weer met hun baasjes herenigen.

In oktober 2018 is Grietje gestart met administratieve werkzaamheden voor SZN. Dat ging zo goed (redactie SNZ) dat we haar spoedig gevraagd hebben om co√∂rdinator te worden voor de Provincie Friesland. En na gedegen nagedacht te hebben, heeft Grietje in december deze uitdagende taak opgepakt.

Haar grootste drijfveer is Wolf (zie foto). Wolf is in augustus 2016 tijdens zijn vakantie in een kattenvangkooi terecht gekomen. Na een zoektocht van ruim een jaar kwamen we er uiteindelijk achter dat hij dezelfde avond na zijn gevangenschap al dood geschoten was. Dood geschoten omdat iemand hem voor een verwilderde (zwerf) kat aan zag. Wolf was gecastreerd, gechipt en nog maar 4 jaar oud.

"Ik ben tegen afschot van (zwerf) katten. Daarom is de missie van SZN is iets waar ik mij heel goed in kan vinden. Zij bieden een diervriendelijke oplossing door neutralisatieprojecten uit te voeren. Zodat afschot van katten overal afgeschaft kan worden. Hier wil ik graag aan meewerken ter nagedachtenis aan Wolf en vele anderen" - zo verteld Grietje.

In januari 2019 is Grietje gestart als co√∂rdinator van de provincie Friesland. Dat houdt in dat zij de spin in het web is voor alle knelpunten die zich in de Provincie Friesland voordoen vanuit de zwerfkattenopvang. Zij signaleert knelpunten, bemiddelt als er capaciteit-tekort of juist -overschot is en stimuleert samenwerking tussen zwerfkattenorganisaties onderling - zowel binnen als buiten de provinciegrenzen. Daartoe werkt ze nauw samen met de (verwilderde) zwerfkattenorganisaties in de Provincie Friesland en voornamelijk met Kattenopvang Bastet (Wendie Hol), Dierenopvangcentrum Friesland en Katten in Nood in de Drachterscompagnie.