Majesta biedt aangesloten zwerfkattenorganisaties bij Stichting Zwerfkatten Nederland aan om overleden zwerfkatten kosteloos te mogen cremeren bij een van de vestigingen van Majesta.
De kosteloze crematie van de zwerfkat zal plaatsvinden vanuit het type ´anonieme crematie´ wat inhoudt dat de zwerfkat in een groep van tenminste 15 andere dieren gecremeerd zal worden. De zwerfkat zal in de koeling op de vestiging van Majesta plaatsvinden, totdat het aantal van 15 dieren bereikt is of er zeven werkdagen gepasseerd zijn. Het is niet mogelijk as van het type ´anonieme crematie´ terug te ontvangen.
Binnen een straal van 15 kilometer van een Majestavestiging verzorgt Majesta kosteloos het vervoer van de overleden zwerfkat naar de vestiging. Is de afstand groter dan 15 kilometer naar de dichtstbijzijnde Majestavestiging, dan dient de zwerfkattenorganisatie de overleden zwerfkat zelf naar de vestiging te brengen.
Als de zwerfkattenorganisatie gebruik wenst te maken van deze kosteloze crematie, dan wordt verzocht om contact op te nemen met de dichtstbijzijnde Majestavestiging pdat afspraken gemaakt kunnen worden rondom openingstijden, contactpersonen en mogelijkheden van vervoer.