Met Dierennoodplan Nederland is er een mooi en waardevol samenwerkingsverband opgebouwd op meerdere vlakken.

1. Samen met Dierennoodplan is de in eigen beheer uitgebrachte vangkooi en aansluitende vervoersbox (VVB) ontwikkeld en geproduceerd. Deze vangkooi met VVB te bestellen via Stichting Zwerfkatten Nederland.

2. Met Dierennoodplan Nederland wordt gewerkt aan een landelijke dekking voor ambulanceritten met een dekking door heel Nederland tegen een betaalbaar tarief voor alle ritten die zwerfkatten betreffen. Dierennoodplan Nederland neemt de co√∂rdinatie op zich van deze ambulancelogistiek die zeven dagen per week beschikbaar is.

3. Vanuit de expertise van Dierennoodplan wordt gewerkt aan een database voor zwerfkatten vanaf de melding op postcode van de zwerfkat, de postcode van het vangadres, het ambulancevervoer, de opvang, de behandeling door dierenarts, het (her)plaatsen of terugzetten van de zwerfkat op postcode - inclusief de optie foto's toe te voegen. Deze database komt in 2019 beschikbaar met een eigen account voor alle zwerfkattenorganisaties en dierenambulances & dierenasielen die iets in het vangproces en/of de opvang doen. Met een overkoepelend account vanuit SZN wordt hiermee een landelijke database opgebouwd, zodat de problematiek van zwerfkatten in Nederland goed in kaart wordt gebracht.