Province Friesland

In provincie Friesland wordt op 12 mei het nieuwe Faunabeheerplan besproken en er valt een besluit over de goedkeuring ervan. Dit is een belangrijk onderdeel van de taken van Stichting Zwerfkatten Nederland: de lobby om ervoor te zorgen dat de schuwe zwerfkat goed op het netvlies van politici staat en blijft staan en dat de schuwe zwerfkat op diervriendelijke wijze wordt beheerd. Helaas is Friesland de enige provincie van Nederland die vergunningen afgeeft om schuwe zwerfkatten in de natuurgebieden af te schieten. Door het inspreken wordt een alternatief aangeboden, tegen dit afschot. De gedeputeerde heeft toegezegd dat er ruimte moet komen voor TNRC. Helaas heeft PS niet besloten om afschot af te schaffen. Tegelijk is het een mooie stap dat nu ook de provincie Friesland naar afschot-alternatieven gaat kijken.

TNRC acties
Deze maand gaan we ten volle aan de slag om het stille eerste kwartaal goed te maken. In totaal hebben we deze maand 123 zwerfkatten met TNRC kunnen behandelen in Oene, Stolwijk, Liesel, Vinkenbuurt, Vianen, Rekken, Neede, Roosendaal, Waalwijk, Molenaarsgraaf, Budel en Landhorst. In de maand mei start het kittenseizoen ook weer. Langzaam maar zeker stromen de gastgezinnen vol met opvangkittens.