politieke lobby

Op 3 juni wordt het partijcongres van de PvdD benut om gesprekken aan te gaan met Provinciale Statenleden en te overleggen rondom opties binnen de politieke arena. Vele overleggen worden in de wandelgangen gevoerd deze dag.

rechtszaak rondom ontheffing

Op dinsdag 5 juni wordt de rechtszaak van de Koninklijke Jagersvereniging tegen de Omgevingsdienst van Noord-Brabant in verband met de aan Stichting Straatkat verleende ontheffing voor het uitzetten van verwilderde zwerfkatten, bijgewoond. Er is tevoren veelvuldig overleg tussen Stichting Zwerfkatten Nederland en Stichting Straatkat gepleegd, om zo goed mogelijk ondersteuning te kunnen bieden. De rechtszaak werd vanwege de afwezigheid van het procesbelang (de ontheffing die verleend was, was inmiddels verlopen) geseponeerd.

publiciteit

In het Brabants Dagblad (krant) is een positief artikel verschenen rondom de actie van Stichting Zwerfkatten Nederland om in de wandelgangen de mogelijkheden aan te grijpen in overleg te komen met de KNJV. Zie https://www.ed.nl/geldrop-mierlo/jagers-en-kattenbeschermers-gaan-samen-iets-doen-aan-zwerfkatten-in...

aantal facebook-volgers groeit

De facebookpagina van Stichting Zwerfkatten Nederland is binnen korte tijd gegroeid van 1.600 naar 2.000 likes. De berichten worden goed gelezen en voor het het best bekeken bericht staat de teller op 8.700 viewers. Berichten worden veelvuldig gedeeld en geliked. Mede hierdoor stijgt de ranking in Google van www.stichtingzwerfkattennederland.nl heel snel.

samenwerking kattenopvang Bastet

Kattenopvang Bastet heeft op een camping vanuit SZN een vangactie opgestart om verwilderde zwerfkatten te vangen en op te vangen.

aanvragen financiƫle ondersteuning

In juni is gestart met het aanvragen van financiĆ«le ondersteuning voor de doelstelling van Stichting Zwerfkatten Nederland.