Januari 2020

De mobiele operatiewagen heeft nog wat puntjes op de i nodig...reden om in januari de wagen bij de geweldige vrijwilliger te hebben staan die de mobiele operatiewagen helemaal in zijn eentje heeft opgebouwd.

Mooie samenwerking met Vrienden Diergeneeskunde en Stichting Zwerfdieren Welzijn

In januari is er meerdere malen overlegd om de samenwerking tussen Vrienden Diergeneeskunde en Stichting Zwerfdieren Welzijn nader vorm te geven. We gaan nauwer samenwerken om met elkaar een breder bereik te krijgen ten behoeve van de kattenkolonies op vakantie- en bungalowparken en campings overal in Nederland. Ieder met zijn eigen expertise draag bij waar de organisatie het beste in is zodat we zoveel mogelijk kunnen doen om het aantal zwerfkatten op katvriendelijke wijze te verminderen.

Overleg
Het nieuwe bestuur overlegd in zijn nieuwe samenstelling voor het eerst in januari. Wat valt er dan toch veel te overleggen en uit te leggen en wat hebben we als Stichting Zwerfkatten Nederland al veel geregeld! We zoeken nog een penningmeester als uitbreiding van het bestuur...dus mocht iemand belangstelling hebben: welkom! Stuur svp een mailtje naar: info@stichtingzn.nl.

Dank!!
Stichting Abri voor Dieren zijn we bijzonder dankbaar voor de financiĆ«le ondersteuning, waarmee we heel wat zwerfkatten kunnen helpen met onze mobiele operatiewagen. DANK!!

Overleg met LNV
In een brede samenstelling waren we bij de Gemeente Amsterdam te gast om met het ministerie van LNV te praten over de chipplicht voor katten op gemeentelijk niveau. Het was een gepassioneerd en verhelderend overleg - wordt vervolgd....

Cursus bij Dierenlot gegeven
Bij het kenniscentrum van Dierenlot mochten we op 22 januari wederom de dagcursus 'trucs & trics bij het (op)vangen van zwerfkatten geven. Het aantal cursisten was maximaal en iedereen was enthousiast en leergierig. Heerlijk om met elkaar kennis te delen en tips uit te wisselen.

Samenwerking Kattenacademie
Met Sonja van Leeuwen van de Kattenacademie is overleg geweest met als uitkomst; een afspraak om intensief samen te gaan werken op educatief vlak.