Augustus - vakantiemaand?
Augustus is voor veel mensen een vakantiemaand. Maar zwerfkatten en -kittens hebben daar geen oren naar. En dus gaat het aanbod van zwerfkatten en -kittens onverminderd door. Ondanks de drukte krijgen de vrijwilligers het voor elkaar om 90 zwerfkatten met TNRC te behandelen - een megaprestatie!

Overleg met Provincie Friesland
Sinds een paar maanden zijn we in overleg met beleidsmedewerkers van de Provincie Friesland om TNRC vorm te geven. Het is zinvol om periodiek contact met elkaar te hebben en de voortgang van de diverse trajecten (zwerfkattenren, project Schiermonnikoog, onderzoek vanuit het LNV op Schiermonnikoog en in Friesland) te volgen en elkaar daarin te informeren.

Voorbereidingen Provincie Utrecht

Het voorstel van de provincie Utrecht is om het driejarig project van de zwerfkatten onder coordinatie van de Faune Beheer Eenheid (FBE) te laten vallen. Het bestuur van de FBE wil daar het fijne van weten en om die reden houdt Carien Radstake een presentatie in een bestuursvergadering. Enkele weken later valt het besluit positief uit: het bestuur besluit dat de coordinatie inderdaad door de FBE vormgegeven zal worden. Dit is echt een unieke constructie die voor het eerst in Nederland wordt geformaliseerd!