augustus 2019
Ook in augustus zijn we aardig bezig geweest met ondersteuning in de opvang van zwerfkatten en -kittens. We zijn onze gastgezinnen heel dankbaar dat zij hun tijd en energie willen besteden aan deze opvang. Super!

Gelderse Zwerfkattendag
Al enkele maanden zijn we in voorbereiding om een Gelderse Zwerfkattendag te organiseren, samen met de provincie Gelderland. Het beloofd een prachtig symposium te worden, waarbij de uitnodigingen op 5 september de deur uit gaan. Doelgroep zijn de gemeenten van Gelderland (Wethouders en beleidsambtenaren), Gelderse dierenartsen en stakeholders (w.o. natuurorganisaties, landelijke dierenwelzijnsorganisaties ed.). Alhoewel wij de belangenbehartiger zijn voor de zwerfkattenorganisaties, worden ook die organisaties in Gelderland individueel benaderd voor input. Wordt vervolgd!

Nu ook een coördinator in Limburg

We zijn Ingrid Staal bijzonder dankbaar dat zij bereid is om coördinator van de provincie Limburg te worden. Het coördinatorschap betekent in de praktijk: de dwarsverbindingen maken tussen melders en degene die meldingen oppakt en het creëren van meer capaciteit door zwerfkattenorganisaties en dierenopvangcentra te verbinden met elkaar. Het komt vaak voor dat de ene opvang stampvol zit en niets meer kan opvangen, terwijl de andere opvang halfleeg is. Door rond te bellen kunnen we meer doen met elkaar. Burgers vinden ons steeds vaker en het is belangrijk om alle meldingen naar de juiste instantie door te verwijzen. Als niemand capaciteit heeft, komen we zelf in actie waar mogelijk.

Stichting Nationale Dierenzorg Wassenaar
Eind augustus hebben we het mooie en grote dierenopvangcentrum in Wassenaar bezocht, waar we vriendelijk werden ontvangen. Fijn dat we elke keer weer in gesprek komen met organisaties die bereid zijn samen te werken.